Orice drum incepe cu un pas…

buen camino! – asta sper sa aud intr-o zi; m-am hotarat sa plec, sa fac El Camino de Compostela – pelerinajul sfantului Iacob cel Batran, din Franta pana in Spania, pana la Oceanul Atlantic – la Muxia – in jur de 800 de kilometri, pe jos. Singura mea problema este ca bani nu am, timp nu am, dar am vointa si cred ca asta e cea mai importanta dintre toate. Nu as face asta din motive religioase, ci cred ca am ajuns intr-un punct din viata mea cand trebuie sa ma hotarasc pe ce poteca sa apuc.
Se zice ca cel mai mare dusman iti esti chiar tu, daca nu te impaci cu tine insuti – cred ca asta voi cauta in pelerinaj.
Traditia cere ca pelerinul sa isi lase grijile in drumul sau, inainte sa ajunga la Santiago de Compostela, grijile, nevoile si dorintele sale, simbolizate printr-o piatra. Totusi, de vreo 4 ani car pietre de pe muntele meu de suflet, Macin – si le asez la mine in gradina – inca nu mi-am abandonat grijile, dar cand Macinul va fi mai mic decat gramada de pietre din gradina mea, atunci poate,  si cred ca nici atunci, voi fi cu adevarat dezlegat de problemele de zi cu zi.

 o mie de vorbe nu fac un ban…

Si totusi, inainte de a iesi din tara, sa fug ca toti ceilalti romani care nu si-au mai gasit fericirea in tara lor – am sa incerc sa gasesc un pelerinaj romanesc – Dobrogea, cu vechimea civilizatiei ei, cu oamenii de atatea tipuri si totodata atat de asemanatori, cu drumurile serpuite, cu peisajul schimbator si in acelasi timp static, trist, dar frumos – un taram al extremelor, al opozitiilor – asa cum este viata – in fiecare zi altceva, in fiecare zi uimitoare – si nu neaparat in sensul bun.

Lasă un răspuns

