Ziua 5 – primul pas in alta tara

Cel mai greu segment din tot traseul meu a fost cel din Bulgaria, nu pentru ca a fost tehnic, cu diferente de nivel sau mai stiu eu ce, ci pentru ca nu am avut cu cine sa vorbesc – comunicarea e esentiala pentru mine, iar oamenii aceia nu au habar de nicio limba cunoscuta, sau macar de vreo limba cu strat latin – sa pot deduce ce zic: ei stiu una si buna, bulgareste. Am incercat engleza, franceza (bruma pe care o stiu), italiana, spaniola sau portugheza ca nu fac diferenta, chiar si romana – si culmea, un amestec din toate, plus agitarea extrema a mainilor ma facea inteles; de nevoie am invatat 3 cuvinte/expresii: blagodaria, dovizdane si vodi (adica multumesc, la revedere si apa).

Da, cea mai mare problema in Bulgaria am avut-o cu apa, oamenii aia nu au fantani, cismele sau alte instalatii de unde iti poti extrage singur apa – lucru care m-a cam dat peste cap, eu fiind dintre cei ce nu agreeaza ideea de a da bani pe apa imbuteliata care e la fel de buna ca cea de la Izvorul din perete.

In prima zi din Bulgaria am rezervat un loc in microbuzul spre Balchik, ce urma sa treaca, special pentru mine, cum spunea soferul, prin Kavarna – un orasel de provincie, al carui centru este, cum sa va spun, Tecuciul este un oras imens; doar statiunea se intinde cam cat 3 sferturi din litoralul nostru de la Mangalia la Vama Veche. Oricum, am rezervat un loc spre Kavarna, la un pret de chilipir, 60 de ron – doar ca pana sa vina microbuzul la ora dorita a trebuit sa mai astept vreo 45 de minute – atata paguba sa fie – si de nevoie am intrat in vorba cu niste oameni care au venit sa viziteze Romania si in general Europa de Sud-Est, dar mai ales tara asta, ghiciti de unde? Din Australia, deci NU Austria, ci Australia. Partea amuzanta e ca desi zic eu ca ma pricep la engleza si inteleg ce vorbeste un chinez in engleza, un mexican, etc – doi din cei 5 australieni nu am avut habar ce vorbesc.

James Dio – statuie in mijlocul centrului Kavarnei

off topic: Daca in campingul de unde am plecat am stat peste noapte doar eu si 3 cupluri, de fete, era normal sa intalnesc si unul de baieti – care ma invitau la Balchik – la wild party. Nu multumesc!

In Kavarna am reusit sa schimb niste lei in leva dupa ce am cautat prin 3 banci si la a 4-a am asteptat 30 de minute ca erau in pauza de masa (am reusit pentru ca cifrele arabe sunt folosite si de ei, altfel nici dand din maine nu m-as fi inteles cu domnisoara de la ghiseu), dar am avut timp sa vizitez putin localitatea si sa aflu ca e un concert rock fain, insa asta nu m-a optir sa o iau la pas – am mers spre Balgarevo si am ajuns la capul Kaliakra – o veche fortareata romana (dar mai multe va zice wiki, daca sunteti curiosi) si apoi medievala si inca punct militarizat (ca mai tot traseul meu planificat sa urmeze coasta).

Statuie Kavarna – traducerea din scrierea chirilica o faceti singuri

Drumul spre Balgarevo – Kaliakra

Eoliene imense

Multi spun ca la Kaliakra sunt doar niste pietre rearajate, o mare urata si mult kitch; probabil, insa mie mi s-a parut extraordinara lumina care cadea in mare cand se ducea soarele dincolo de zenit;

Ziduri la Kaliakra

Marea – albastra, nu neagra

Citadela

Marea spre Kavarna

Am reusit, tot pe jos, sa ajung pana la Golful Kaliakra, unde vroiam sa campez si unde, spre disperarea mea era un mare semn de „no camping, no fire”, lucru pe care l-am auzit ulterior de la un domn intr-o masina de teren, imbracat in verde, ce imi parea ranger sau paznic – padurar; deci camparea mea in acele chei unde cuibareste Falco Cherug nu s-a putut realiza; ba mai mult cineva acolo sus avea glume proaste si in departare se auzea cum vine o furtuna suparata, asa ca am fost nevoit sa ma intorc pana la Balgarevo, cu o masina si am stat intr-un camping cu 17 leva pe noapte – imens de mult, dar era singurul pe o distanta apreciabila. Spun ca am mers cu o masina pentru ca toata lumea fugea de la plaja, iar eu mergeam pe jos; explica-i tu unuia care nu stie romaneste si nicio limba enumerata mai sus ca nu vrei sa faci stopul si ca mergi pe jos…

Cheile Kaliakra

Soimul Dunarean

Astel s-a incheiat prima mea zi in Bulgaria: no camping, no fire, bere ieftina – tot balcanici sunt si ei, au bere la PET, am vazut pietrele de la Kaliakra… A fost un inceput mult mai frumos decat m-as fi asteptat vreodata si, pentru prima oara, nu m-a suparat singuratatea, iar cand a reusit sa ma supere am dus-o pe taramul viselor.

Campingul scump

 

Apus la Balgarevo

5 gânduri despre „Ziua 5 – primul pas in alta tara

  1. giani spune:

    Bulgarii sunt renumiti pt faptul ca refuza sa invete/sa inteleaga alta limba decat a lor, cam 95% din nemultumirile turistilor care viziteaza Bulgaria se refera la acest aspect (inclusiv in hotelurile bune si f bune, te izbesti de nestiinta lor sau refuzul de a comunica); e de admirat curajul tau de a alege ca destinatie Bulgaria, pentru prima iesire din tara (daca am inteles eu bine), cu atat mai mult, per pedes ; nu-ti lipseste curajul…

  2. George spune:

    Bulgaria e o țară urâtă…mai bine călătoriți în România,e o țară mult mai frumoasă decât Bulgaria..

    • amurgdesuflet spune:

      Desi respect nationalismul – nu ai prins ideea de Pelerinaj prin Dobrogea (Scitia Minor) – Dobrogea nu e doar romaneasca ci si bulgareasca (un pic de istorie a geografiei nu strica), la fel cum Basarabia nu e doar romaneasca ci si ruseasca/ucrainiana, Bucovina la fel etc…
      Au trecut timpurile cand era nevoie de patriotism orb – acum sunt astfel: oameni – romani – europeni;
      Cel mai greu e sa fii OM – restul sunt mai simple decat vrem noi sa vedem.
      Sper sa nu agasez – pana la urma e o opinie proprie – respect-o si nu fa afirmatii despre o tara pe care nu ai cunoscut-o asa cum trebuie – gen Bulgaria. (poti oricand schimba blogul pe care il citesti – din cateva click-uri)
      Cer senin si oameni insoriti!

Lasă un răspuns

