Ziua 10 – iar pe drum

In ziua aceasta urma sa parasesc Vama – insa nu pentru ultima oara – trebuia, cu orice pret, sa ma intorc la FOLK YOU; M-am trezit dupa furtuna dis-de-dimineata am strans tot, am vazut ultimul rasarit si am ascultat Bolero pe plaja – singur…

E printre putinele traditii de Vama, si nu numai,  care au rezistat anilor; inca de cand eram licean ascultam melodia asta pe plaja, dimineata la rasarit – pe vremea aia nu faceam eforturi sa fiu treaz, era ceva normal.

In fine, au trecut anii – am imbatranit – dar spiritul ni-i liber, iar spatele drept – insa oboseala s-a acumulat.

In aceasta zi am luat drumul Murfatlarului, asa: pas cu pas. Am mers pana in Mangalia – vechiul drum al pletosilor – apoi spre Constanta cu microbuzul.  In microbuz am cunoscut un roman din judetele cu probleme: Harghita si Covasna – un roman tanar care povestea lucruri destul de greu de crezut: exista grupuri de maghiari care razbuna orice: o vorba urata, necunoasterea limbii mama – maghiara, patriotismul romanesc, etc; Eu, ce-i drept, am vazut Harghita ca drumet – turist, oamenii au fost destul de binevoitori – poate ma insel; totusi sper sa nu ma insel.

Oricum, Constanta, ca oras, s-a schimbat mult – insa tot nu s-a cizelat la nivelul de a face turism: Baiatu’, baiatu’ – o camera?! care imi aduce foarte mult aminte de prostitutie: Baieti, baieti, vreti sa va fac o teava? (Imi cer scuze de expresie, nu imi apartine!).

Singura poza pe ziua 10 – la drum – din motiv de oboseala si durere; am facut fotografii doar la inceputul drumului si la finalul acestuia – doar cateva poze, majoritatea nereusite.

Am renuntat la crama Murfatlar, daca tot am vizitat crama Sarica-Niculitel – dar nu numai din acest motiv, ci si pentru ca al meu picior nu era chiar bine, pentru ca nu as mai fi prins trenul spre Targusor, etc. Am renuntat sa merg cei 2-3 km pana la Crama, de la halta – si am debarcat in Targusor – intrarea in Cheile Dobrogei si in Gura Dobrogei. Aici oamenii au fost foarte amabili, dar nu erau deloc obisnuiti cu turistii – am intrebat daca ma primeste cineva sa dorm in curte, dar oamenii erau foarte neincrezatori – asa ca am decis dupa a doua incercare sa campez in Cheile Dobrogei – aveam un vis sa dorm intr-o pestera, dar ar fi fost mult prea ciudat – si de ce sa mint, mult prea terifiant sa dorm singur intr-o pestera (ar trebui, totusi,  sa incerc si asta odata si-odata).

Spre chei m-am intalnit cu niste biciclisti veniti tocmai de la Focsani – se pare ca nu sunt singurul drumet nebun – cu care am vorbit ceva timp – in asa fel incat nu m-am simtit singur inainte sa dorm prima noapte cu adevarat in camp… daca stiam cat de aproape sunt Cheile Dobrogei – as fi inaintat inca putin;

Una peste alta a fost o zi foarte grea, cu dureri de picior si spate – in care am decis sa dau, in urmatoarea zi,  o fuga pana la Tulcea – cu trenul, sa imi odihnesc piciorul, sa mananc o placinta-dobrogeana, sa imi mai iau provizii si cel mai mult – sa mai vorbesc cu oamenii, sa nu fiu in camp. A zecea noapte a fost una dintre cele mai grele – eram singur in camp, fara semnal, pe pamant romanesc(deci sunoscand limba) – intr-o zona necunoscuta; E de-a dreptul fantastic cat de multa incredere in tine iti poate da o simpla foaie de cort – si un foc, insa fiind in rezervatie, am renuntat la foc.

 

Un gând despre „Ziua 10 – iar pe drum

  1. giani spune:

    Daca spui ca-ti place Bolero, iti doresc sa-l poti asculta in interpretarea lui Andre Rieu & orchestra (a promis ca la anul va concerta si in Romania), este un spectacol fascinant iar coregrafia…de vis ! Nu pun link, filmarile din concert sunt destul de slabe calitativ;

Lasă un răspuns

