„Pelerinaj prin Dobrogea” – ce am invatat

Incerc sa inchei totul acum, pe ultima suta de metri, inainte de noul an – am fost intrebat de nenumarate ori de ce am facut asta – am pierdut vreun pariu, sau ceva?

Intradevar, este foarte amuzant pentru cineva sa auda ca un nebun a mers pe jos 503 mii 481 de pasi, dar nu intelege de ce am facut asta. Sincer – daca cei care spun ca au mers in desert sa se redescopere ar avea dreptate, deserturile ar fi pline de oameni care se cauta pe sine – eu nu am avut timp sa gandesc prea mult – e adevarat ca daca esti suficient de tare sa stai drept in fata propriei tale judecati si sa fii mandru de ceea ce ai facut si sa ai incredere ca poti sa traiesti tu cu tine, daca poti face toate astea te cunosti tu pe tine. Eu zic ca am facut asta si mai vreau.

Cat am mers, spuneam, ca nu am avut timp sa gandesc – cat am stat noptile singur – am avut timp. Ce am aflat e doar intre mine si eu – asa ca pentru a va raspunde de ce am mers atat, ce pariu am pierdut, trebuie sa intorc intrebarea spre cel care mi-o adreseaza – tu, omule, ce stii despre tine? Fiecare se cauta in modul lui – unii sar cu parasuta, altii merg pe jos 400 de km, unii se culca cu 1000 de femei, altii se calugaresc, fiecare e unic – eu, ce am invatat? Sa nu mai judec.

Ce pot sa va ofer in schimb sunt povestile pe care le-am scris pana acum, insa niciodata, adevarata poveste nu voi putea sa o astern pe hartie – ce am simtit, ce simt si ce voi simti despre al meu Pelerinaj prin Dobrogea – e undeva in mine. Recomand oricui sa incerce ceva care sa il scoata din zona de confort – astfel evoluam ca oameni.

Dar pot sa va mai ofer macar atat, ca intelepciune culeasa de mine de-a lungul drumului meu:

Adevaratele povesti de calatorie nu se regasesc in locurile vizitate, ci in perspectiva vizitatorului – nu am vrut sa fiu ghid prin Dobrogea, sa turui despre inaltimi si denumiri – povestea umana este cea mai frumoasa, a mea, a celor care au mers alaturi de mine si a celor pe care i-am intalnit. Ridicati capul din pamant si priviti cerul, priviti inainte, nu va cramponati in trecut si mai ales nu va opriti din a cunoaste oameni! Nu va opriti din trait nici macar o secunda! Iubiti oamenii din jurul vostru, ascultati-i si chiar daca sunt cliseistic, iubiti-va intai pe voi si ascultati-va ce aveti de spus.  Povestea voastra e foarte frumoasa – dar trebuie sa spuneti cuiva! Hrana pentru trup si minte – asta este calatoria si povestea ei. Desi totul pare vazut prin ochi de copil – faceti primul pas din calatoria voastra, al doilea vine de la sine – si daca va uitati bine in oglinda sufletului veti vedea ca ati crescut. Orice calatorie incepe cu un pas si se termina cu altul – intre acesti doi pasi se nasc povestile, e de datoria noastra sa le spunem pe cat de frumos putem – asta ne face unici si irepetabili.

Aceasta calatorie se incheie aici – dupa ce am povestit-o – urmeaza celelalte. Sa ne auzim cu bine!

T.

6 gânduri despre „„Pelerinaj prin Dobrogea” – ce am invatat

  1. Mariana spune:

    Un singur comentariu am de facut: ma bucur ca am facut si eu un pic parte din povestea si calatoria ta. Sunt mandra de tine si de evolutia ta de peste an din toate punctele de vedere (eu am vazut- o :P) .. … in rest sa speram ca urmeaza si altele, alte povesti si o continua evolutie.

  2. giani spune:

    Multumesc pt povesti si pentru experienta impartasita in toate aceste pagini. Marele meu castig in anul acesta a fost Oamenii pe care i.am cunoscut. Te admir pt ceea ce faci,iti doresc un an senin si drumuri cu folos !

  3. Ana Maria spune:

    La multi ani si cat mai multe drumuri cu soare in noul an !!

Lasă un răspuns

