Tara de Sus – Moldova

Dupa cum spuneam urmeaza Pelerinaj prin Moldova, si mai exact, Tara de Sus; Totusi, daca in Dobrogea cunosteam mare parte din zona, pentru Tara de Sus va trebui sa ma documentez temeinic, mai ales ca urmeaza sa imi depun micul meu proiect la cateva firme pentru sponsorizare. Acesta articol are menirea sa obtina cateva informatii despre locuri de vizitat si, eventual, persoane de vizitat in Tara de Sus, cu precizarea ca nu vreau sa fac un turism al credintei (cel putin nu voit sau in majoritatea opririlor mele).

Ma gandeam sa incep traseul in Suceava, aproape de granita – inca nu stiu exact de unde – si sa inchei in judetul Iasi, aproape de Manastirea Dobrovat – un loc pe care l-am vizitat si mi-a placut foarte mult. Asa ca, din aceasta idee pleaca intrebarea:

Ce as putea sa vizitez in cele patru judete: Suceava, Botosani, Neamt si Iasi? – ce lucruri merita vazute, povestite – si nu vreau locuri gen: Lacul Bicaz, Voronet sau Biserica Trei Ierarhi.

Vreau sa vad Prutul cu povestea lui, scoala militara de la Campulung Moldovenesc, sa mananc bureti in padurile de langa Dorohoi – sa beau un ceai la cabana Dochia, sa dorm la o stana, etc. Asta e adevarata poveste a Moldovei; ajutati-ma sa gasesc locuri de povestit, spuneti-mi din experienta voastra, ce merita vazut cu adevarat?

Astept raspunsurile voastre – pana la sfarsitul lunii – apoi ma apuc de strans mai multe informatii.

O zi faina!

T.

14 gânduri despre „Tara de Sus – Moldova

  1. grim spune:

    ai lucruri faine de vazut si invatat la manastirea de langa cabana dochia:)… am ramas odata acolo si a fost foarte interesant… oamenii erau interesanti mai exact

  2. giani spune:

    Buna
    Nu stiu cate zile ai dedicate acestui proiect, este o suprafata mare de acoperit, ca sa nu mai vorbesc de cate ar fi de vazut. Zona Bucovinei este fascinanta, peisajele sunt de vis, oamenii (cel putin oamenii de rand) sunt simpli, primitori, generosi, este o alta lume; Nu mi-a placut insa felul in care se face turismul ecumenic in zona, totul este foarte comercial, uneori insistentele celor care vand ceva (sfintit, fireste), sunt agasante, desi lacasurile de cult sunt unic.
    Sunt atatea de vazut, incat mi-e greu sa-ti recomand ceva anume, iti spun ce as vrea eu sa vad sau sa revad:
    -In zona Sucevei, in apropiere de Putna, se afla chilia lui Daniil Sihastru, sapata in stanca. La 18 km de Gura Humorului, Salina Cacica, la Marginea sunt ateliere de olarit si care produc ceramica neagra, Cheile Zugrenilor şi masivul Pietrosul, Rezervatia Pietrele Doamnei, etc.
    – In Iasi, Manastirea Hadambu, Situl arheologic de la Cotnari, cu vechiul drum al vinului, ce lega Cotnariul de Harlau, Muzeul arheologic Cucuteni, Copoul, macar pentru a te imbata cu mirosul tailor infloriti 
    -In Neamt, pe drumul dinspre Vatra Dornei, pe la Poaiana Largului, poti cobori in Bicaz, pe malul lacului, cu posibilitate de cazare in zona Izvorul Alb, unde gasesti oameni cu povesti de spus, padure si locuri de campat, eventual stane, apa de scaldat, etc sau poti merge catre Targu Neamt, drum pe care ai destule manastiri unde se poate dormi si manca, ti-as recomanda Petru Voda, e o zona mai retrasa si mai putin agitata decat Agapia-Varatec; tot la categoria lacasuri de cult, de vizitat, macar din curiozitate daca nu din convingere, amintesc schitul, pestera si chilia sf Teodora de la Sihla, manastirea Sihastria, Manastirea Horaita si, mai jos de Bicaz, la Tarcau, Manastirea Tarcau.
    Tot in zona Targu Neamt, gasesti Codrii de arama, situati pe dealul Filiorul din comuna Agapia, Padurea de argint, Padurea de smarald (Rezervatia de stejari „Dumbrava”), Rezervatia De Zimbri Si Fauna Carpatina “Dragos Voda”, la Vanatori, casa memoriala a lui Ion Creanga, Veronica Micle, Cetatea Neamtului, restaurata recent s.a.m.d., depinde cat timp si chef ai de vizitat ;
    Un loc deosebit este Muzeul Nicolae Popa de la Tarpesti, comuna Petricani, pe mine m-a impresionat mai mult decat toate celelalte obiective din Neamt enumerate mai sus, e de vazut, pentru un iubitor al lemnului. Aici se gasesc circa 3000 de exponate, incepand de la ceramica Cucuteni si obiecte dacice si pana la obiecte populare de lemn, ceramica, fier, bani, impletituri si straie din diferite perioade istorice, sculpturi in lemn sau piatra (am cateva poze pe blog).

    -In Botosani, nu am fost, am ceva prieteni de la care pot cere recomandari sau sugestii, in caz de nevoie.
    Spor la treaba si succes !

    • amurgdesuflet spune:

      Imi va lua ceva timp sa procesez toata informatia oferita de tine – multumesc mult!
      Chilia lui Daniil Sihastrul este pe lista sigur si Muzeul Lemnului de la Tarpesti suna extraordinar – acum trebuie sa le identific pe harta sa imi fac un traseu;
      De timp nu stiu daca si cat voi avea – acum sunt in negocieri de munca: eu sper la macar 20 de zile – as vrea 26 de zile (varsta mea) si anual sa cresc perioada cu inca 1 zi si sa schimb zona, dar cine stie ce se va intampla.
      Inca o data multumesc mult de sugestii!

  3. Gabi spune:

    Un loc interesant, ca experienta culturala: Crucea Talienilor, din comuna Malini (Jud. Sv) – Muntii Stanisoara, locul unde a fost omorat Nechifor Lipan din „Baltagul” lui Mihail Sadoveanu, si legat de asta, Drumul Talienilor, cu valoare istorica.
    Vezi detalii in linkul de mai jos 😉
    http://amfostacolo.ro/romania-pareri,15/la-pas-prin-muntii-moldovei,93,3661/muntii-stanisoarei,9631/impresii-sejur-si-fotografii-vacanta__19554.htm

    Si daca treci prin satul Cacica, se merita sa faci o plimbare pe acolo, inspre amonte. Sunt niste case vechi, absolut superbe, in stare foarte buna si inca locuite, ceva in gen Muzeul Satului, numai ca e real, si nu serveala pentru turisti.

    Spor & distractie faina sa ai 🙂

    • amurgdesuflet spune:

      As fi vrut oricum sa fac tot drumul lui Nechifor – doar ca eu nu am caine care sa dea de veste unde sunt daca se intampla vreo „neplacere” :))
      Multumesc de sfat – am sa tin cont.

  4. mariana spune:

    Eu iti doresc sa descoperi cat mai multe locuri pe care nu le-a “gasit” nimeni si nu le poate recomanda nimeni :). Sa ai parte de cat mai multe descoperiri proprii, chiar daca sunt doar pentru tine importante :P.

    • amurgdesuflet spune:

      Multumesc de link-uri!
      Am sa ma uit pe ele cu prima ocazie – ideea mea era sa evit zonele foarte cunoscute, sa caut zone rurale, zone turistice greu accesibile – necunoscute turistilor; acolo sunt povesti frumoase. Nu spun ca in muzee si in cetati refacute nu sunt povesti, ci ca acolo sunt multe lucruri pe care altii le povestesc – eu vreau povestile la prima mana.
      Probabil ca voi vizita cateva cetati si posibil cateva manastiri – e greu sa NU – Moldova e plina de cetati si manastiri.

  5. mihaicernat spune:

    In Moldova, cu siguranta sunt multe locuri de vazut.
    Eu iti recomand sa urci in Ceahlau – Muntele de Suflet al moldovenilor. Peisajele desfasurate, stancile cu forme interesante ce-si au fiecare cate o poveste, iti vor da cu siguranta satisfactii.

    Ture cat mai frumoase !

    • amurgdesuflet spune:

      Multumesc de sfat; este, intradevar, muntele de suflet al moldovenilor – si totodata si al meu. Doar ca vreau sa vad o alta fata a muntelui, sa vad Duruitoarea, sa vad traseul cu Poiana Maicilor; eventual sa cobor spre Bicazul Ardelean – daca invat cum.

      • giani spune:

        poti cobori pe Jgheabul lui Voda,la un moment dat ajungi in drumul forestier,Stanile(circa8km) ,aici se ajunge si cu masina si apoi in Bicazu Ardelean. Sau,o varianta mai pitoreasca,din Poiana Maicilor,Poiana Varatic,ajungi in Neagra,Ticos Floarea,Bicazu Ardelean..

      • amurgdesuflet spune:

        Am bagat la cap – daca nimeresc scurtez mult din drumul meu.

Lasă un răspuns

