Drumul prin Tara de Sus

Am reusit intr-un timp mai scurt decat m-am asteptat sa imi creionez destul de clar drumul prin Tara de Sus – cu ocazia asta multumesc tuturor celor care mi-au dat idei si mod in special Geaninei, care mi-a dat o lista intreaga de locuri de vizitat.

Drumul ar trebui sa dureze in jur de 26 de zile – incerc sa ma tin de lucrul acesta, desi va fi foarte greu – si va fi cam asa:

1. Galati – pasul Prislop – cabana Prislop

2. Pasul Prislop – Carlibaba

3. Carlibaba – Iacobeni – Vatra Dornei

4. Vatra Dornei – Dorna Arini – Cheile Zugreni – Cabana Zugreni

5. Cabana Zugreni – punct albastru – Cabana Giumalau

6. Cabana Giumalau – Pietrele Doamnei – Pestera Liliecilor – Campulung Moldovenesc (un traseu de peste 30 de km, cu diferente de nivel in urcare de peste 600 de metri)

7. Campulung Moldovenesc – Gura Humorului – Manastirea Voronet – Gura Humorului

8. Gura Humorului – Salina Cacica – Gura Humorului

9. Gura Humorului – Suceava – Radauti – Marginea

10. Marginea – Radauti – Straja – Putna – Manastirea Putna

11. Manastirea Putna – Vicovu de Jos – Radauti – Botosani (eventual via Dorohoi)

12. Botosani – Suceava – Suha

13. Suha – Crucea Talienilor – stana (sper)

14. Crucea Talienilor – Borca

15. Borca – Paraul Mare sau Calugareni sau Bistricioara

16. – pana la Izvorul Alb

17. Izvorul Alb – baraj Bicaz – Izvorul Muntelui – Cabana Dochia – via Poiana Maicilor – Durau (traseu de peste 30 de km cu diferenta de nivel in urcare de minim 600 m)

18. Durau – Duruitoarea – Cabana Dochia – Bicaz

19. Bicaz – Bicazul Ardelean – Cheile Sugaului

20. Cheile Sugaului – la pas prin Cheile Bicaz – Lacul Rosu – Bicaz – Piatra Neamt

21. Piatra Neamt – Varatec – Agapia – Codrii de arama – Tg Neamt – Cetatea Neamtului – eventual Manastirea Neamt

22. Rezervatia de Zimbri – Mircesti – Cotnari

23. Cotnari – Cucuteni – Iasi

24. Iasi

25. Iasi – spre Manastirea Dobrovat

26. Manastirea Dobrovat

Totusi, daca ceva am invatat in Pelerinajul prin Dobrogea, e sa nu imi fac prea multe planuri si mai ales sa nu alerg dupa locurile care vor ramane acolo inca zeci, sute sau mii de ani – ci sa caut povestile efemere ale oamenilor si sa ma adaptez din mers.

Acum am stabilit drumul, urmeaza sa imi repar pe cat posibil genunchiul (acest lucru poate duce la anularea acestui pelerinaj prin Tara de Sus) si urmeaza sa imi fac o estimare de buget.

Pe langa genunchi si buget, uitandu-ma si documentandu-ma putin despre zona, am gasit o alta problema: animalele pufoase, mari si cu dinti mari – pe care eu, singur, va fi greu sa le alung, daca din greseala ma voi intalni cu ele nas in nas. Probabil ca acest Pelerinaj prin Tara de Sus sa nu il fac de unul singur – acest lucru ramane de vazut. Ce stiu sigur despre acest Pelerinaj prin Tara de Sus e ca va avea sute de kilometri, lucruri frumoase si foarte multe surprize.

Pana la urmatoarea postare,

cer senin si oameni insoriti!

T.

7 gânduri despre „Drumul prin Tara de Sus

  1. Nicoleta spune:

    Ce te mai plimbi!
    Bravo Tiby! Imi plac articolele tale!
    Spor in tot si numai bucurii!

    Sa ne povestesti!

  2. giani spune:

    Buna dimineata. Ca orice drum, va avea si probleme, obstacole, incercari, fie ele pufoase, cu dinti sau cu gheare, interne sau exterioare :); Dar, cum drumul initiatic l-ai dus la bun sfarsit, cu ambitie si perseverenta, cu succes si multe satisfactii, anul acesta ai un aliat de nadejde, experienta. Cred ca se vor gasi destui care sa vrea sa te insoteasca in pelerinaj, insa nu stiu daca asta face parte din planul tau. Noi te sustinem si cred ca vei reusi sa depasesti toate obstacolele, pentru a gasi ceea ce cauti, oamenii, povestile, frumosul… Sanatate !

    • amurgdesuflet spune:

      S-au anuntat multi sa mearga cu mine – dar vreau si partea aia de solitudine care ma obliga sa interactionez cu oamenii de acolo – sa invat de la ei.
      Cat despre sanatate, asta e cea mai importanta chestie 😀

  3. Ana Maria spune:

    Mult noroc mai ales cu genunchiul…si eu am avut probleme si dupa 2 ani inca ma chinuie, uneori fara mila, dar anul trecut am facut ceva trekking montan si a fost ok.

    • amurgdesuflet spune:

      Acum sunt la partea de medicatie si odihna – nu am mai facut un traseu montan greu (de peste 6 ore cu rucsac in spate) de cateva luni, fac miscari dese pt flexibilitate si port ajutatoare la eforturile mari.
      E aiurea ca la 25 de ani sa ai belele cu genunchii – dar muntele cere sacrificii; si daca nu le accepti stai si putrezesti in casa :)).

      • Ana Maria spune:

        Eu am patit-o acum 2 ani si anul trecut deja faceam trasee. Stai linistit ca eu am cativa ani in plus :).Dar o sa vezi ca incetul cu incetul iti revii. Trebuie doar sa incepi si cu trasee usoare cand o fi ora :).

Lasă un răspuns

