Fii schimbarea pe care o vrei in lume!

Omenirea a trecut de-a lungul timpului prin diverse epoci, ba ne-am făcut arme din pietre, ba ne-am apucat de construit piramide, ori ziduri interminabile, însă cel mai mult mă uimeşte evoluţia omenirii de-a lungul timpului din punctul de vedere al culturii.

Mi-am adus aminte că demult cultura era o denigrare a sistemului, oamenii trebuiau să fie obedienţi şi să nu iasă din cutume, informaţia exista dar era distorsionată după bunul plac al liderilor vremii, moralitatea era lucru rar, deşi toată lumea îşi punea cenuşă-n cap, iar sistemul era corupt, prost conceput şi destinat să ţină omul prost.

Nu-i aşa că mintea v-a fugit la comunism? Nu despre el era vorba ci despre Evul Mediu, unde Biserica controla totul, edita cărţile să nu intre în conflict cu religia, ardea pe rug ereticii, iar oamenii ascultau de frică. Poate aţi spus de ceea ce se întâmpla în timpul domniilor fanariote, sau poate aţi pomenit de Roma Antica – vedeţi, istoria are un talent să se repete pe sine – într-o formă sau alta.

De unde au plecat toate gândurile astea? Păi să vedeţi: astăzi am fost din nou dezamăgit de generaţia mea şi de cele ce vin din urmă şi am început să mă gândesc de ce oare copiii ăştia mai mici nu mai respectă inteligenţa, cultura şi de ce este regresul acesta la nivel global – pentru că nu suntem buricul universului(deşi ne place să credem) – iar aceste românisme – muzica proastă (a se citi manele, în lipsa de un termen mai amplu), lipsa educaţiei adevărate, promovarea imoralităţii şi orice alt viciu pe care îl găsim poporului român – toate acestea nu ne sunt specifice, le-am împrumutat de la alţii sau le-am dezvoltat şi exportat la rândul nostru. Totul e globalizat – gândiţi-vă că dacă traducem versurile melodiilor din topul american, şi nu numai, am putea să facem o paralelă cu manelele noastre; Shakespeare şi Eminescu se zvârcolesc în mormânt.

Imoralitatea există şi va exista doar că acum aflăm despre ea la ştirile de la ora 5 – menite să ne călească de mici copii pentru o viaţă plină de exemple negative – căci oricine poate privi la ele –; suntem informaţi, conectaţi, pseudo-educaţi prin diverse canale să ajungem să nu mai deosebim binele de rău; ne îngrădim gândirea până la momentul în care suntem inapţi de creativitate şi, implicit, de evoluţie. Cel ce gândeşte altfel este ridiculizat, dar câţi oameni care se încadrau în tiparele societăţii au fost motor al evoluţiei?

Ajung în cele din urmă la educaţie – suntem o generaţie de inapţi social, pseudo-educaţi de media, îndobitociţi, îndocrinaţi în nişte patriotisme lipsite de sens, nevrând parcă să înţelegem că globalizarea nu poate fi oprită, iar dacă unul saltă capul deasupra celorlalţi este tras înapoi în haznaua în care se zbate majoritate.

Totul pare să se ducă la vale, să fie din ce în ce mai rău, mai urât, dar, sincer, eu sunt liniştit şi cred că văd luminiţa de la capătul tunelului; aşa cum toate astea nu ni se întâmplă doar nouă românilor, toate acestea s-au mai întâmplat şi în trecut, după cum spuneam şi mai devreme.

Nu iti arde oportunitatile!

Nu iti arde oportunitatile!

Aşa că data viitoare când voi citi un mesaj de genul „mc dau bip in wk. k? ti pp” – voi trage aer adânc în piept şi mă voi consola cu ideea ca de milioane de ani natura apelează la selecţia naturală – cel inapt sucumbă şi că societatea a trecut prin zeci de astfel de încercări. Totuşi nu pare să fie de ajuns să aştept să treacă de la sine; în toate exemplele de mai sus a trebuit să se întâmple ceva ca să se dărâme zidul de prostie. Încă sunt în căutarea acelui ceva, până atunci mă ghidez după titlul acestui articol…

Lasă un răspuns

