De la mosii nostri…

De la mosii nostri noi am invatat…

M-am trezit de dimineata cu ne-chef – am baut traditionala cafea de sfarsit de saptamana, mare, tare si lunga, am aprins un betisor parfumat – geamurile deschise, nelipsitul curent romanesc, o lumanare si, fara sa vreau, am acordat chitara si din hai ca doar o zdrangan putin am ajuns la chef de cantat, pana cand m-a lovit:

Cantam si ma gandeam ca melodiile pe care le cant eu sunt vechi si de demult; un pic uitate – si mie chiar imi face placere sa le caut pe astea, sa le tin minte, cand altii le vor fi uitat deja. Mi-am dat seama de asta la fiecare foc de tabara unde sunt copii (adica oameni mai tineri decat mine – si daca va intrebati ce varsta am eu, e aproape de schimbare de prefix spre 3; dar sufletul are vreo 100, macar – insa uneori e inca tanar). Mi-am dat seama ca nu le-au auzit, nu le stiu, nu li s-a cantat ceva vechi, asa cum canta cineva care canta doar pentru el – cu patima, cu suflet – dand mai departe o parte din el.

Arta cantatului nu e vocea ci ceea ce transmite toata experienta.

Acum 12-13 ani, nici nu mai stiu – undeva in Vama Veche – era un grup de liceeni care cantau la chitara – se intampla in perioada 1 Mai; cantam ce stiam si noi – Iris, Cargo, Vama Veche, etc – si beam bere; au venit doi mosi, ca asa ii vedeam atunci – niste oameni la vreo 35 de ani – si s-au asezat langa noi. Au adus bere – noi eram fericiti de tratatie – si apoi au cerut sa chinuie si ei chitara – cantece de munte, cantece patriotice, cantece de care nu am auzit vreodata sau pe care nu le-am mai auzit niciodata de atunci; cantece pe care le-am recules de pe munte, tot de la mosi; Acum sunt eu mos…

De la mosii nostri, noi am invatat
Doina si balada, ce ni le-au lasat.

Lasă un răspuns

