02. De ce (naiba) fac asta?!

… a plecat sa caute capatul rabdarii. Da, m-ati auzit bine, flacaul asta cauta capatul rabdarii.

Nu serios, acuma, de ce naiba fac asta? Simplu: pentru ca pot! Logic, daca nu puteam nu o faceam. Fac drumul pentru ca dupa pelerinajul prin Dobrogea am venit alt om, mai calm, mai hotarat, mai ambitios. E greu sa nu devii mai ambitios cand te intinzi la un drum de 300-400 de kilometri si trebuie sa te trezesti in concediu uneori pe la 4:30 sa pleci pe racoare; sa cari 20 de kg de echipament, sa strangi din dinti dimineata cand bagi picioarele umflate in bocanci si toate bonturile dor, incheieturile scartaie. Da, ard lumanarea la ambele capete, dar simt ca traiesc. Omul e animal de anduranta – poate mult mai mult decat isi impune. Am vazut ca pentru a creste mai mare (in special in ochii mei), uneori doare. Doare urmatorul pas si doar pe urmatorul ma concentrez. Atat! Dispare grija zilei de maine, traiesc acum-ul permanent.

De ce fac asta? Sunt atatea raspunsuri ,cat persoane care intreaba. Pentru ca:

  • Ma ajuta ma ma concentrez pe viitor; eu cred ca viata mea se invarte intr-un ciclu de de 3 ani (unul de crestere intelectuala, unul sociala si nu cel din urma, spirituala). Anul asta incepe partea de crestere spirituala.
  • Pentru ca vreau sa vad chestii pe care altfel nu le-as vedea; nu vreau musai manastirile mari, cetatile, ci umbrele din spatele lor. Cele ce nu se prea vad – Harap-Alb a ajutat regina albinelor pentru ca a vrut sa o vada; multi ce stam cu ochii in telefon uitam sa ne mai uitam in jur – eu vreu sa vad, sa privesc cerul.
  • Pentru ca e Nordul Moldovei; inainte de a fi roman sunt moldovean. Moldoveanul e altfel de om, cald, molcom – e tot ce imi doresc eu sa fiu.
  • Pentru linistea de a fi singur; mereu umblu cu grupuri, sunt responsabil. Acum am grija doar de mine, ceea ce e destul de rar.
  • Pentru simplitudinea de fi; o rosie si o paine devine o masa demna de un rege.

  • Pentru ca ma concentrez mai bine pe ceea ce imi doresc. Am claritatea mintii care mediteaza. Si mersul e tot o forma de meditatie, mai ales cel prin natura. 

Lista poate continua si probabim va continua pe masura ce continui sa merg. Aflu de ce-urile si pe parcurs. 🙂 Nu stiu, nu am un raspuns clar. Ce stiu e ca imi doresc asta, iar daca m-am obisnuit sa ii dau corpului ce pofteste (daca ii e pofta de mere, mananc mere, daca vrea ceafa de porc, mananc ceafa) acum ii dau sufletului ce pofteste: liniste, claritate si concentrare.

Si tu, cititorule, poti sa faci toate aceatea, intr-o forma sau alta, trebuie doar sa iti doresti sufiecient de mult.

Cer senin si oameni insoriti!

T.

3 gânduri despre „02. De ce (naiba) fac asta?!

  1. Crarmen spune:

    Drum bun si ganduri linistite!

Lasă un răspuns

