03. Ziua 1 – Drumul cu microbuzul (partea I)

Stapanul absolut

Prima zi a inceput vertiginos – nici nu am asteptat sa sune ceasul, m-am ridicat repede, cam chinuit, afara ploua. In graba mea de a pune lucrurile in rucsac, sa fac un ultim dus, sa ma incalt, sa incerc sa sun la taxi – mama lui! Ca e ocupat – am uitat sa ma imbrac de ploaie. Am ajuns la taxi ud, la microbuz in intarziere si infrigurat.

La microbuz am descoperit stapanul absolut al masinii sale. Un om, cred, hai sa-i spunem om din complezenta, care taia si spanzura in masina lui, ca doar de! El e domn’ sofer, domn’ sef. Arogant pana peste poate, avea fata aia de bugetar plictisit, trezit din somn sa vina sa imi faca mie toate mofturile. Ajung ud, ploua infernal, iar el, intr-o viteza de ardelean caruia ii alearga melcul printre picioare pana se misca, ma intreaba, logic, tinandu-ma in ploaie: Aveti rezervare?  Raspund repezit da, numele, si dau sa urc. Ma opreste printr-un gest autoritar, Pe ce nume? Repet, ma trimite cu rucsacul (ud) la spatele microbuzului sa las rucsacul. Imaginati-va un microbuz de 16 locuri, extins ca sa incape mai multi. Dar loc de bagaj, aproape deloc. L-am lasat sprijinit de un perete al microbuzului, de pe care se prelingea apa, fapt pe care l-am aflat cand am vrut sa ma schimb seara in haine uscate, aflate pe fundul rucsacului.

Deci, sa facem statuie Mariei sale, soferul de microbuz, sef pe plantatia lui. Macar mi-a rupt bilet. Imi pare rau ca nu am poza.

Va urma…

Lasă un răspuns

