07. Epilog ziua 1

In prima zi din Pelerinaj am invatat cat de diferiti sunt oamsoarta e la oras fata de oamenii de la tara. Ai zice ca primii sunt mai civilizati iar cei din urma mai de treaba – se pare ca generalizarea e gresita. Si iar ne intoarcem la vorba mea Suntem suma tuturor oamenilor din viata noastra. Sunt 4 variante posibile.

Prima: daca am avut parte doar de tarani get beget si suntem tarani ce iubesc natura, pamantul si timpul inca are rabdare cu noi, cel mai probabil suntem taranul acela autentic, Ion, din poezia lui Paunescu; om simplu, care isi accepta soarta dar incearca sa o schimbe pe a altora ajutand; om care tine legea ospetiei, tine minte o zicala si se simte bine atat in liniste cat si intre oameni. Ion, taranul roman.

A doua: daca m-am nascut taran si am fost crescut taran autentic, am drag de pamant si mi-e dor de mers cu vaca la pascut, insa undeva pe drum am vrut mai mult si mi-am schimbat putin soarta plecand la munca in Italia sau Spania, unde sunt aproape sluga, iar la mine in sat, cand vin, o luna pe an, ca in rest sunt tocmic, ma dau rege si am printesa – atunci sunt o natie aparte de taran, ala civilizat cu forta. Un taran de oras, ca in versurile celor de la Parazitii.

A treia: sunt un orasean get-beget, crescut si educat la cele mai inalte niveluri. Stiu cu ce furculita sa mananc si ce pahar sa folosesc pentru nu-stiu-care vin; fac city breakuri si am nevoie de spa si masina la scara; nu arunc chistoace pe jos. Dar cand ies in natura am nevoie de toaleta cu bideu si chistoacele sau paharul de cafea de la starbucks il strange femeia de servici (din padure), gratarul e fain, dar e prea main stream si prefer o frigaruie de legume cu sos remoulade si o salata de cruditati. Omul acesta e perfect in oras, dar se simte ca pestele pe uscat intre copaci fara alei (a nu se citi parcuri).

A patra: Oraseanul crescut la tara. Ala care a vazut vara sapa si culesul de porumb. Stie ce fel se inhama calul, dar si ce inseamna smart casual. E mai din topor, bea o bere la crasma, nu vin rose la restaurant de fite, dar in natura se simte ca la el acasa; nu e chiar impacat cu animalele salbatice, dar le respecta.

Multe tipuri de om sunt, mai buni mai rai, dar omul sfinteste locul.

Lasă un răspuns

